Letras Galegas 2012 - Mudanzas na web
 
9votadas

Oito anos de Blogomillo, ou o que puido ser a identidade conversacional galega, e non foi

A opinión persoal deixou de interesar e volveuse a promover non as propias opinións senón aos artigos de opinión e novas dos poucos medios en galego e de moitos españois e portugueses... A expresión «información de calidade» en linguaxe orwelliana, se lle podería denominar “liña editorial”. Non deixa de ser un método de censura pero soa moito mellor. A comunidade de Chuza! foi e é un bo exemplo deste enfrontamento… e como mostra a súa actual anemia.

negativos: 2  usuarios: 8  anónimos: 1  orde:   compartir:  cabozo  twitter  facebook  buzz  friendfeed
    (-)  chuza.gl/story/difusom-voz-galicia-desmorona-um-13
    #1 votos: 0, karma: 17 link
    el 29-09-2011 14:42 CEST por eumesmo1
    (-)  chuza.gl/story/agonia-da-prensa-critica-galega non quita que parte da culpa é nosa
    #2 votos: 0, karma: 17 link
    el 29-09-2011 14:47 CEST por eumesmo1
    (-)  é sempre nosa, non en parte, suponse que cada día escollemos o que ler, o que ver, e algúns levantanse cada día coas mulidas postas e non as quitan nin para soñar. Ler todo tipo de prensa é bo, incluso La Voz; mentres que quen censura calquera medio non acocha máis que un dictador en potencia... e a esa xente hai que terlle medo, moito medo, e enfrontalos.
    #4 votos: 1, karma: 1 link
    el 29-09-2011 15:03 CEST por xOsse
    (-)  Ostia xOsse, non sabía que estabas tan varalháo na cabeza, tendo en conta que considero excelente o teu travalho na AVC, pero outras cousas que dís son de xulgado de guardia. Tí ja sabes que en Chuza cada quen vota como lhe peta, i efectivamente varios usuarios semelhan votar sistemáticamente contra as chuzadas de aVoz. Para o senhor xOsse esto pode ser pecharse, para outros é abrirse a liverdade de escapar das manipulacións dun jornal marginal que tén a cobertura que tén porque leva cartos de todos nós, i eso é o que fai que non afunda como están afundindo outros medios que non levan eses cartos. Eu fago o boicóz, escepto cando me peta e decido non facelo.

    A anemia de Chuza? Chuza leva pouco máis dun ano como asociación continuando un projecto que se iniciou a título privado e actualmente mantense coas cuotas dos socios e algunha colaboración privada ou persoal. Tés dados de como vai? Ou é o de ter no subsconciente a crenza de que o galego é pequeno, reducido, marginal… ?.

    Tamén gostaría de saber a que fai referencia esta parte onde contas a decadencia do blogomillo, porque a mín sóame a filme de Holliwood destas de indios cherokees ou melhor, semelha un cacho do velho testamento:

    «(…) comezaron a tirarse os cacharros entre si cun tópico longamente repetido: “quen te cres que es”. A opinión persoal deixou de interesar e volveuse a promover non as propias opinións senón aos artigos de opinión e novas dos poucos medios en galego e de moitos españois e portugueses.. A expresión «información de calidade» en linguaxe orwelliana, se lle podería denominar “liña editorial”. Non deixa de ser un método de censura pero soa moito mellor
    #6 votos: 4, karma: 38 link
    el 29-09-2011 15:14 CEST por o_pArAsiTo
    (-)  E que segundo algúns, Chuza! leva morrendo dende que naceu... e non a dan matado {grin}

    Pero se queren poden pasarse por aquí:
    latafanera.cat/ {shocked}

    ou acolá esbilla.net/ {sad}
    #26 votos: 3, karma: 79 link
    el 29-09-2011 19:13 CEST por raxozorza
    (-)  Não sei. Este espaço existe. Existe para quem o quiser e existe porque foi resgatado (principalmente por aqueles que são continuamente acusados da desaparição da velha Chuza).

    Concordo com que não se deveria negativar o auto-bombo nem as chuzadas de blogues. Concordo também em que os votos negativos têm inevitavelmente um efeito "censor". Mas este efeito jogou em distintos sentidos porque o que houve na velha Chuza foi uma guerra de censores. Chegou até a haver um equilíbrio de poderes mas finalmente um grupo venceu por abandono do outro. Afinal ganhou a perseverança. O problema dos votos negativos é que dividiram a comunidade em clãs. Mas, bom, que lhe queres, somos humanos e humanos galegos...

    Há muitas novas de jornais espanhóis e portugueses (e ingleses, americanos, franceses, alemães, italianos, etc) e que? São as nossas línguas, gostemos ou não. É a nossa riqueza. Algo quase impensável em Menéame. Em Menéame existe uma tirania linguística fruto do monlinguismo hispano. É a sua pobreza e a sua limitação. Porém, acho que ninguém protesta se alguém liga um jornal argentino ou mexicano. Ainda bem. Pois nós, com a mesma naturalidade, ligamos jornais portugueses e brasileiros, e agolanos,..., porque é o nosso universo linguístico natural, cousa que cada dia resulta mais evidente. E para marchar de Chuza por isso já faz falta ser talibã. Ponto.
    #3 votos: 1, karma: 40 link
    el 29-09-2011 15:02 CEST por --4361--
    (-)  Meneame acode a moitas fontes, galegas tamén, portuguesas, inglesas, francesas, italianas,... ben aínda ninguén se atreveu co chino. Teño enviado novas en galego e ninguén me deu un negativo por iso, incluso feito comentarios en galego. Non existe ese respecto aquí. A comunidade hispanofalante dispón de moitas fontes de información, moitas máis que as galegas, pero aquí tamén hai, o que ocorre é que existen demasiadas fobias ao pensamento alleo. Si, concordo, somos humanos galegos...
    #5 votos: 2, karma: -19 link
    el 29-09-2011 15:09 CEST por xOsse
    (-)  Menéame é uma comunidade infinitamente mais sectária do que é ou foi Chuza. E é bem pior, porque impõe o "pensamento" único, o mesmo que impõem os media. Por isso mesmo é insofrível. Há quem acha de menos esse mesmo pensamento único em Chuza. Há que acha que Chuza deveria ser uma cópia de La Voz de Galicia.

    Isto poderia ser mais plural, de acordo, mas aqui dá-se um debate constante entre distintas ideias. Não todas as ideias, mas existe diversidade e uma tensão dialética relativamente saudável. Para o resto, está ForoCoches.
    #10 votos: 3, karma: 70 link
    el 29-09-2011 15:40 CEST por --4361--
    (-)  chuza debería ser unha copia da sociedade galega e é evidente que a sociedade galega non pensa como chuza!
    #11 votos: 5, karma: -63 link
    el 29-09-2011 15:58 CEST por xOsse
    (-)  Ergo, segundo tu, Chuza deveria ser semi-analfabeta... O problema é que não sei como nos iria se o webmaster for analfabeto funcional e espanholista até a medula {lol}
    #19 votos: 7, karma: 139 link
    el 29-09-2011 17:20 CEST por --4361--
    (-)  Mas, insisto, o que tu queres já existe e chama-se ForoCoches.
    #20 votos: 3, karma: 75 link
    el 29-09-2011 17:24 CEST por --4361--
    (-)  Olá! Passava por aqui e queria pregar à administraçom de Chuza Chuça que me expulsem por eu nom ser representativo da sociedade galega.

    Graças. {smiley}
    #21 votos: 7, karma: 97 link
    el 29-09-2011 17:29 CEST por gelo
    (-)  non é necesario, pode irse cando queira... para que logo digan que en chuza non existen liberdades {tongue}
    #36 votos: 4, karma: -48 link
    el 29-09-2011 22:18 CEST por xOsse
    (-)  Viva! portal.ppdegalicia.com/
    #28 votos: 1, karma: 31 link
    el 29-09-2011 19:31 CEST por Socram
    (-)  Ja vou indo ata o caralho de dous tipos:
    1. Chuza vai morrer e
    2. Chuza debería ser...
    ata o caralhinho meus profetas
    #38 votos: 3, karma: 73 link
    el 29-09-2011 23:53 CEST por bisbilhotice
    (-)  aínda ninguén se atreveu co chino?

    bom, eu tenho enviado alguma notícia em chinês nos meus tempos de trolling por españoleame...
    #41 votos: 0, karma: 11 link
    el 30-09-2011 01:42 CEST por beto
    (-)  Em Menéame mándan-se novas en inglés sen nengún problema, pero cando mandas en galego ou catalán a xente esixe traducións, aínda que esa tendéncia afortunadamente está a desaparecer.
    #27 votos: 1, karma: 31 link
    el 29-09-2011 19:15 CEST por raxozorza
    (-)  Parabéns ao autor do artigo por essa deliciosa ensalada de alhos com bugalhos {tongue}

    Vou responder brevemente.

    1.- As queixas às críticas de censura nas redes sociais são cousa de velho. Censura como tal não existe em Chuza, e o autor do blogue sabe-o de sobra. O que há é pessoas com uns gostos particulares, que promovem uma série de histórias e fontes, ao tempo que desbotam outras. E ponto. Como parte de "gostos" (ou filias) está também o seu avesso, as fobias. E há gente com fobia a La Voz, como há gente com fobia ao Diário Liberdade...

    2.- No artigo liga-se a suposta censura a La Voz com a desaparição de vários meios digitais galegos... ou bem se pretende confundir deliberadamente o público pouco informado sobre as vicissitudes dos meios galegos, ou se lhe dá a Chuza um poder (maligno, neste caso) do qual carece...

    3.- No artigo critica-se a progressiva desaparição de blogues como fontes de Chuza, substituídos sobretudo, diz o autor, por meios de comunicação em espanhol ou português (?). Antes de mais, haverá que precisar que hoje em dia o número de blogues em galego com qualidade destacável é sensivelmente inferior ao ano 2006, que foi quando nasceu Chuza. A menos blogues, menor probabilidade de que sejam fontes. Do mesmo jeito, a menos meios em galego, mais meios noutras línguas (diferentes do galego-português) como fonte das notícias...

    4.- Sobre a morte do 'blogomilho' leva-se escrevendo quase desde que nasceu o conceito. E não o digo eu, mas Cesare, ex chuceiro e ex autor do blogue "As túas balas", quem já pontificava acerca da morte do blogomilho ao pouco de se começar a utilizar tal denominação.

    Off topic: Num prodígio de redação, a Galipédia insinua o começo do blogomilho com a criação em setembro de 2003 do Todonada de María Yáñez. Bom, o meu primeiro blogue criei-no em junho de 2003, e eu já conhecia vários galegos com blogues (algum até com certo 'nome', que não era o meu caso), portanto essa data é como qualquer outra.

    NOTA: para que não se me acuse de sectário, voto positiva esta nova que, em rigor, votaria irrelevante qualquer outro dia seja quem fosse o autor.
    #7 votos: 4, karma: 86 link
    el 29-09-2011 15:18 CEST por galeguzo
    (-)  Eu vouna chuzar pero como castigo e para a verghonha do xOsse, que igual lhe vén a cordura cando mire esto na capa {tongue}
    #8 votos: 5, karma: 58 link
    el 29-09-2011 15:28 CEST por o_pArAsiTo
    (-)  Vir a cordura ou entrar na corda? ... non oh! A túa corca non a seguirei xamais!
    #12 votos: 1, karma: 9 link
    el 29-09-2011 15:59 CEST por xOsse
    (-)  Grazas pola brevidade Galeguzo! {tongue}

    1.- Non se negativiza ao diario liberdade por ser o diario liberdade senón que simplemente non se chuza ou non porque o seu contido non é de interese. Non ocorre o mesmo con La Voz!

    2.- Esa relación fai referencia a pouca relevancia que ten chuza! nas visitas que reciben os medios, nin sacándolle a uns, nin dándolle a outros.

    3.- Chuza! naceu -palabras de Berto na entrevista que se liga no artigo- cando en Galicia había fontes suficientes para crear este tipo de rede. Hoxe é moi inferior, como ben dis. E considero que o acontecido en Chuza! ten moito que ver... polas razóns que dou e non vou a repetir.

    4.- Algún usuario de chuza ligou nunha ocasión un artigo do meu blog. Foi o propio cesare (grazas por lembrarmo, xa o tiña esquecido) quen dixo: "pero quen é ese!" como si a opinión dun cidadán anónimo valese moito menos que a desas sinaturas ilustres dos xornais (sobre todo a daquel que agora se censura). El fixo o seu pola morte do blogomillo, primeiro ninguneando, segundo cerrando o seu (aínda que iso tampouco é unha perda tan grande... ves, xa comezo a comportarme coma el).

    Off topic: xa sabes que a Galipedia é unha enciclopedia aberta, si ves un erro podes modificalo,... pero é máis doado criticalo e non facer nada.

    Diso tamén se pode falar moito, non? Criticar erros ou falatas en palabras ou malas traducións, moitas veces coas presas, en lugar de reeditalas, tendo licenza para iso. Cada vez que vexo un deses comentarios lémbro de Nelson e o seu HAAAHAAAA! Si, hai moito Nelson por aquí {wink}
    #13 votos: 1, karma: 0 link
    el 29-09-2011 16:13 CEST por xOsse
    (-)  Bom, já sabes que nas Wikipédias se pode modificar algo... e outro pode vir por trás a desmodificar {grin}

    Agradeço-che o tempo dedicado à resposta, mas deixas sem responder (valha a redundância) alguma das questões que che tinha formulado, como que a desaparição de blogues é um fenómeno global, nada a ver com a suposta endogâmia de Chuza. De facto, havia mais blogues antes de existir Chuza... a aparição de uma rede social como esta só pode ter como efeito publicitá-los e potenciá-los, mas não levá-los à sua desaparição. Os blogues matou-nos Facebook (ou Twitter).

    Quanto à incidência de Chuza sobre as visitas aos meios, tem-na, é uma fonte relevante, como também o são Facebook ou Twitter. Sei-no por gente que trabalha nos meios, e também porque tenho acesso às estatísticas de alguns portais e blogues que de quando em quando aparecem como fontes de chuzadas. Vou-che pôr como exemplo o evento éMundial emundial.agal-gz.org), que decorreu em começos de julho: 51,53% das visitas recebidas polo blogue em julho chegaram por sites de referência, dentre os quais Chuza foi o 4º (1º Facebook, 2º PGL, 3º o site da associação portuguesa Pé de Xumbo, que também colaborou no evento).
    #44 votos: 1, karma: 35 link
    el 30-09-2011 10:20 CEST por galeguzo
    (-)  Pois eu non chuzo, porque non entendo un carallo. {grin}
    #9 votos: 2, karma: 59 link
    el 29-09-2011 15:36 CEST por riscogz
    (-)  pois francamente, eu cada dia estou mais até o caralho do @xosse.
    Alguém qeu vê em chuza censura é que é parvo. Parvo porque não se pode censurar se não há censor.
    E estou também até o caralho de cousas como "chuza debería ser unha copia da sociedade galega e é evidente que a sociedade galega non pensa como chuza! " . PArvadas! se eu vivisse em cuba, e eu fosse neo-liberal...havia vender as minhas possessões e dar-lhes os quartos ao estado? e se vivo em espanha e sou comunista...tenho de virar neo-liberal?
    xosse, mistura você alhos com bugalhos. Às vezes vexo tal complexo em você que semelha você galego {undecided}
    ale. Já pode ir por onde forom outros se quer, a rascar os colhões pelo mundo adiante, comentando acó e acolá "chusa me sensurra". Ou não, também pode ficar, e tratar de que chuza mude. Mas, em palavras de você, é mais singelo o primeiro....
    #14 votos: 6, karma: 90 link
    el 29-09-2011 16:40 CEST por olizinho
    (-)  Parvo cumpre ser para non vela... será por exemplos: PAILÁN!

    Véxase que utilizo os mesmos cualificativos que vostede, namais!
    #15 votos: 1, karma: 0 link
    el 29-09-2011 16:51 CEST por xOsse
    (-)  eu tamén, igual que algúns toman unha discusión con usuarios en Chuza como unha tentativa de lhes censurar eu vou dar a lata por ahí adiante porque discutín có xOsse i eso é un ejemplo de que os usuarios de Chuza (eses que controlan o chiringhito todo) venhen por mín. Vou deijar chuza porque o que antes era un oasis de intercambio de ideias agora estase fechando ao mundo e Chuza morre e blablablabla… oes, era que non se me ocurría nada para escrever, a ver se mo publican nalghún sitio na sección de cartas ó direitor:P
    #16 votos: 4, karma: 89 link
    el 29-09-2011 17:08 CEST por o_pArAsiTo
    (-)  Censureno logo {wink}
    #30 votos: 0, karma: 20 link
    el 29-09-2011 22:04 CEST por xOsse
    (-)  xa que estamos que era o blogomillo? como funcionaba? é como o blogaliza?
    #17 votos: 0, karma: 19 link
    el 29-09-2011 17:12 CEST por iola
    (-)  Podes escomezar por aquí ---> gl.wikipedia.org/wiki/Blogomillo e ja vás seghindo as ligazóns.

    Esta ligazón está no artigo de xOsse pero como non a puxo ben, que non sei o que fixo, pois non vai {tongue}
    #18 votos: 1, karma: 39 link
    el 29-09-2011 17:16 CEST por o_pArAsiTo
    (-)  Faltou-lhe colocar o "http://" diante, por isso ao clicar o que aparece antes de mais é a URL do seu blogue e depois a URL destino.
    #45 votos: 0, karma: 15 link
    el 30-09-2011 10:21 CEST por galeguzo
    (-)  Se chuza! é tan censuradora como @xOsse ten karma 20
    #22 votos: 4, karma: 82 link
    el 29-09-2011 18:24 CEST por iola
    (-)  porque participo e non me rendo ante vós? Porque me importa unha merda os vosos negativos e sigo, e sigo, e sigo... Non é iso o que queredes, que non siga? Iso lograstelo con moita outra xente, centos de usuarios que liscaron e claro, miña voz é molesta, porque vos critico, pero non só a vós, claro, cando critico aos que vos tamén criticades enchedesme de positivos: realmente sodes patéticos!
    #31 votos: 1, karma: 0 link
    el 29-09-2011 22:05 CEST por xOsse
    (-)  Centos de usuários que liscaron {shocked}

    Demóstreo.

    Todos contra mín, o erro é de todos {grin}
    #35 votos: 4, karma: 59 link
    el 29-09-2011 22:14 CEST por raxozorza
    (-)  don Xosse vostede mesmo se gaba de que cambia de opinión o seu comentario contradíceo... pode chegar a asquear un medio ate o punto de non recomendar a súa leitura o seu karma é de 20 logo no sea tan vitimista, creo que a perda de blogs e medias en galego responde a súa desaparición na fala dos galegos mais que se nos somos radikales ou iluminados supoño que somos os últimos na sua defensa e nos obcecamos, somos os máis teimudos as veces perdemos as formas certo, eu penso que xa é a desesperanza a raiba logo virá a aceptación e a asimilación
    #23 votos: 1, karma: 36 link
    el 29-09-2011 19:03 CEST por eumesmo1
    (-)  eu non me gabo de cambiar de opinión, gábome de que miña opinión cambia porque crede, mentres a vosa decrece coa endogamia
    #32 votos: 2, karma: -20 link
    el 29-09-2011 22:08 CEST por xOsse
    (-)  nire baitan badaude biak

    tiranoa ta askatzalea

    {grin}
    #24 votos: 1, karma: 37 link
    el 29-09-2011 19:09 CEST por eumesmo1
    (-)  Usuário @xOsse, entropia 32% chuza.gl/user/xOsse e logo dando leccións de que se a variedade tal e pascual, e que Chuza sensurra {grin}
    #25 votos: 2, karma: 49 link
    el 29-09-2011 19:11 CEST por raxozorza
    (-)  será polos artigos que envio de La Voz e que vos enchedes de negativos jajaja
    #34 votos: 0, karma: 20 link
    el 29-09-2011 22:09 CEST por xOsse
    (-)  Eu também tenho um blogue ... blogoteca.com/sempreengaliza/index.php?cod=103418
    #29 votos: 4, karma: 45 link
    el 29-09-2011 21:28 CEST por Galegoman
    (-)  Autobombo! {wink}
    #33 votos: 2, karma: -20 link
    el 29-09-2011 22:08 CEST por xOsse
    (-)  Informo, por se alguém ainda nom sabe, que existe em chuza a opçom de ignorar a quem achas que merece ser ignorado. Só há que fazer isto: 23hq.com/galegoman/photo/7299664 {wink}
    #37 votos: 2, karma: 55 link
    el 29-09-2011 22:24 CEST por Galegoman
    (-)  A ver ouh, que o xOsse é como o apêndice, que cando dá a lata é moi fodido, e ainda que nom se sabe para quê vale, para algo tem q valer e hai que deixá-lo por se acaso {grin}
    #39 votos: 4, karma: 76 link
    el 30-09-2011 00:00 CEST por cernekernel
    (-)  ...a menos que estejamos a morrer, daquela, daquela.....!!!
    #40 votos: 0, karma: 11 link
    el 30-09-2011 00:04 CEST por cernekernel
    (-)  E o Sr. Don Xosse Chuzamecensura Sodesendogamicos Peroteñokarma20 consegueu ser o protagonista do día!!! {grin} vrabo i biba!

    (e eu que son representativa da sociedade galega con karma menor de 6 por preguiceira... pasaba por aquí vin 41 comentarios e quixen participar {tongue} {roll} )

    Por certo, levo en chuza dende o 2008 e cando cheguei xa "estaba ferido de morte" e por aquí seguimos, mira ti que cousas... {roll}
    #42 votos: 7, karma: 114 link
    el 30-09-2011 09:27 CEST por Cristivi
    (-)  O autor de Chuza, Berto Yáñez, augurou-lhe de vida 3-4 anos no momento de criar esta rede social. Já estamos no 5º ano triunfal, incluindo o by-pass praticado o ano passado ao coração chuceiro. Estamos de parabéns, pois enganamos duas vezes a morte {grin}
    #46 votos: 6, karma: 95 link
    el 30-09-2011 10:24 CEST por galeguzo
    (-)  Eu supoño que a decadencia depende do número de visitas de Chuza.

    Non atopo a ligazón aos datos de visitas: 2008, 2009, 2010?? Alguén me pode pasar ese link??
    #43 votos: 2, karma: 48 link
    el 30-09-2011 10:07 CEST por Kiko_das_leiras
    (-)  o que não podo entender é que alguém pretendidamente inteligente diga que há censura, mentres que tem 20 de karma, e mentres há um fio criado por ele com 40 comentários. E quando muitas das notícias enviadas chegam à capa.

    Decididamente xosse é um troll profisional {grin} (olho, eu gosto de termos trolls...o que não gosto é quando um troll protesta por ser tratado como troll)
    #47 votos: 5, karma: 82 link
    el 30-09-2011 12:04 CEST por olizinho
    (-)  Nº 49 i.imgur.com/yQG2q.jpg {smiley}
    #49 votos: 0, karma: 20 link
    el 01-10-2011 00:21 CEST por riscogz
comentarios pechados

Chuza